Innovatie in de Praktijk

Datum:
vrijdag 15 maart 2019
Locatie:
Innovatiecentrum ICER, Hutteweg 31, 7071 BV Ulft

Innovatie in de Praktijk. Een middag vol met workshops waarin in kleine settings de mogelijkheden van de nieuwste technologieën worden getoond. We laten je zien hoe de techniek in de praktijk wordt toegepast. Dompel jezelf onder in de wereld van Virtual- en Augmented Reality, maak kennis met programmeren en robottechniek en zie de wereld vanuit een geheel nieuw perspectief met drones.

Tijdstip

Onderwerp

14.00 uur

Inloop met koffie, thee, water en een kleine versnapering.

14.15 uur

Tijdens diverse workshops maak je kennis met innovatieve technologie aangeboden door onderwijs en bedrijfsleven in de Achterhoek.

15.00 uur

Spreker Bart Hufen.

16.00 uur

Netwerkborrel bij CIVON.

17.00 uur

Einde van Innovatie in de Praktijk.

Gevarieerd aanbod aan workshops

  • Virtual Reality in onderwijs en techniek
    Hoe zet je Virtual Reality in om realistisch te oefenen?
  • Augmented Reality in zorg en techniek
    Wat kunnen technische systemen vertellen over de werking van ons
    menselijk lichaam?
  • Drones in (land)bouw, defensie en sport met TB Events
    Welke nieuwe inzichten doe je op door drones te gebruiken?
  • Leren programmeren met Jens Beekman
    De basis van programmeren leren door het uitvoeren van simpele opdrachten.
  • De opkomst van 3D-scannen door Eric Huls
    Hoe zet je objecten uit de werkelijkheid om in 3D-modellen?
  • De invloed van 3D-printen met Louise Elferink
    Hoe verandert de kans om zelf producten te maken onze maatschappij?
  • Samenwerken met robots door Gijs Smeman
    Staan we zij aan zij met robots of worden onze banen overgenomen in de toekomst? 

 

Spreker Bart Hufen

Tussen 15.00 en 16.00 is Bart Hufen aanwezig voor een sessie als spreker met mogelijkheid tot interactie. 

Bart Hufen is gamification expert en auteur van ‘Laat met je merk spelen‘ (2010) en ‘Gamification als motor van verandering’ (2016). Bart heeft technische bedrijfskunde en brand management gestudeerd en houdt zich vanuit BrandNewGame en de Gamification Academy al sinds 2009 bezig met gamification rondom het bedrijfsleven. Zijn ideeën hebben in het verleden regelmatig prijzen gewonnen en opdrachtgevers waar hij voor werkt zijn onder andere Air France KLM, Foot Locker Europe, Gemeente Amsterdam, Nationale Nederlanden Eurasia, Schiphol Airport en Vodafone.

Bart hebben wij gevraagd de aanwezigen mee te nemen in hoe Gamification ingezet kan worden als motor van innovatie. Zo willen wij de focus niet alleen leggen op de techniek, maar ook op hoe we deze techniek kunnen inzetten om ondernemingen, werknemers en inwoners uit de Achterhoek mee te nemen in innovatie.

  • Bart Hufen

    Bart Hufen
    Game Changer

Sfeerimpressie

Bekijk hieronder een sfeerimpressie van Innovatie in de Praktijk in 2018.